Etsi
  • Marika Niemi

Kuluttajan kissanpäivät

Puhelinluettelosta sekä lankapuhelimesta Iphoneen ja keltaisista sivuista hakukoneisiin. Kuluttaja on tässä ajassa Hanhen Hannu, lucky bastard ja varma voittaja. Vaikka kuluttaja ei koiranilmalla lähde kivijalkakauppaan tarkastamaan valikoimaa ja tekemään kansantalouden kannalta merkittäviä ostopäätöksiä, on kuluttajalla joka tapauksessa kissanpäivät. Kiitos Internetin, ostajalla on valta ja myynti tekee parhaansa.



Onko kivijalkakaupasta tullut sovituskoppi? Itse ainakin huomaan käyttäväni useaa kauppaa sovituskoppina ja etsiväni sovituksen jälkeen tuotteen halvemmalla Internetistä, mistä päin maailmaa tahansa. Joku myy tuotteen aina halvemmalla kuin kauppa kaupungin keskustassa. Koska olen kuluttaja, minä voitan tämän kulutuskilpailun.


Voitan, koska voin ostaa kuin ammattilainen. Voin vertailla tuotteita, niiden ominaisuuksia ja hintoja. Minulla on kaikki tieto saatavilla, voin kysyä toiselta kuluttajalta, voin kysyä alan ammattilaiselta ja voin kaiken saamani tiedon avulla tehdä ostopäätöksen voittajana. Sääliksi käy sitä myyjää, joka myy pelkkää tuotetta ilman lisäarvoa. Nimittäin tätä lisäarvoa kuluttaja ei välttämättä löydäkään Internetin uumenista.


Myyjä kuulolle!

Kuluttajana saatankin innostua käyttämään korttia jo sovituskopissa (ent. kivijalkakauppa). Näin vain, jos olen saanut aurinkoista asiakaspalvelua tai jotain elämyksellistä eli jotain mistä haluan maksaa tässä ja nyt.


Pouta ennusti aurinkoa eli ei siis ole estettä astua sisälle kauppaan, sovittaa ja ostaa. Ostaa paikan päällä tai klikata ostoskoriin ja voittaa.



Marika

© Mainostoimisto Zoomi