Etsi
  • Marika Niemi

Bloggaaja pakkaa elämän laukkuun

Brändille uskollisena bloggaaja pakkaa Curv-teknologian omaavan matkalaukun, sillä sisällä tarvitaan tilaa ja ulkona iskunkestävyyttä. Eikä laukku saisi painaa enemmän kuin Pirkka-mysli, joka muuten maksaa kiinalaisessa verkkokaupassa 9 euroa, tai litran maito. Hurraa-huuto Samsonitelle, matkalaukkujen Messille.



Myös bloggaaja on saatu vahvan markkinoinnin ja kivenkovan brändin avulla investoimaan ikuiseen koko elämän vetävään matkalaukkuun. Syytän tästä Samsonitesta syntynyttä brändimielikuvaa, sitä kollektiivista kuluttajan kokemusta, joka syntyy yksittäisen kuluttajan brändiin kohdistuvista tunteista ja mielikuvista. Tämä mieletön mielikuva on muodostunut tuotteen käyttö- ja laatukokemuksesta tai esimerkiksi tuotteen hinnan luomista odotuksista. Mitä enemmän euroja, sitä enemmän laatua. Näin on oltava.


En usko, että kenellekään tulee Samsonitesta muuta mieleen kuin matkalaukku. Samsoniten brändimielikuva on myönteinen ja vahva. Markkinaosuuskaan ei ole hassumpi. Samsoniten asiakkaiden mielikuva sen tuotteiden paremmuudesta ja vahvuudesta voi johtua siitä, että brändi on vanha ja dominoinut toimialaa pitkään.


Brändin tulee olla kuluttajan näkökulmasta haluttava visuaalisesti sekä verbaalisesti, jotta kuluttaja muistaa sen. Kuluttaja ei välttämättä tarvitse paljon tietoa ostopäätöstä tehdessään, joten brändin haluttavuudella voi olla iso vaikutus kuluttajan ostopäätökseen.

Oikeastaan bloggaaja investoi Samsoniteen jo pelkän sloganin takia.


Life is a Journey. Elämä on matka.

Hemmetti sentään! Bloggaajankin elämä on matka ja kyllähän matkalle tarvitaan koko elämän vetävä matkalaukku. Olkoon se siis Samsonite.



Marika

© Mainostoimisto Zoomi